close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקמת מצבה - דברים שחשוב לדעת

מערכת שורשכט תשרי, תשפב05/10/2021

יש היצע רחב מאוד של מצבות, ולכל אחת מהן יהיה את הייחודיות שלה. המטרה היא שהמצבה שתבחרו תהיה כזאת שמתאימה לאופי ולאישיות של הנפטר

תגיות:
צילום: freepik
אחת מהסיטואציות הכי מאתגרות בחיינו היא הסיטואציה שבה נאבד בן אדם קרוב. זה לא משנה אם מדובר על בן משפחה או על חבר קרוב כמו אח. כל בן אדם קרוב שהולך מן העולם, משאיר אחריו בור גדול שיהיה מאוד קשה למלא אותו. בשלב מסוים בחיינו, אנו נאלץ להתמודד עם סיטואציה שבה נאבד את האנשים הקרובים אלינו. תמיד צריך לזכור כי
צילום: freepik
זוהי דרך החיים, והזמן של כולנו הוא זמן מוקצב. הקמת מצבה היא הכבוד האחרון שאותו תצטרכו לעשות עבור אותו אדם שנפטר. מצבות הן החותמת האחרונה של אותו אדם בעולם שבו אנו נמצאים.

אל מי לפנות על מנת להקים מצבה?
הקמת מצבות זוהי מלאכת מחשבת של ממש, וכל מצבה נראית בצורה קצת שונה. כאשר אנו מסתכלים על הדברים בצורה שקולה, אפשר להגיד כי היא צריכה לייחד את האדם הנפטר. היא צריכה להיות כזאת שמתאימה לאופי שלו, כזאת שממנה משתקפת דמותו. אך אל מי אתם פונים על מנת להקים מצבות איכותיות עבור אנשים קרובים שנפטרו? הקמה של מצבה מתבצעת על ידי קבלני מצבות מנוסים. אנשי מקצוע אשר מתמחים בנושא הזה, הם אלה שיהיו אחראים על ההקמה המקצועית. הם גם יוודאו כי המצבה שאתם מקימים תהיה כזאת שעונה על כל הדרישות ועונה על כל הצרכים.

מהי העלות של הקמת מצבות?
אי אפשר להגיד עלות ספציפית להקמת מצבות כי העלות הסופית מאוד דינאמית. לכל משפחה יש את הדרישות שלה, ולכן המחירים עשויים להשתנות לא מעט. לא בטוח כי מצבה של בן אדם אחד תעלה בדיוק אותו הדבר כמו מצבה של בן אדם אחר. ניתן להקביל את זה לרכישות אחרות שאנו עושים ביומיום, והן יהיו שונות בעלויות מרכישות של אנשים אחרים. אך על מנת לסבר לכם את האוזן לרוב מדובר על הוצאה שאמורה לנוע בין 5000 ₪ עד 20,000 ₪. כמובן שאם הדרישות יהיו מאוד חריגות, תוכלו למצוא את עצמכם משלמים פי כמה.

תוך כמה זמן המצבה צריכה להיות מוכנה?
אין לכם יותר מידיי זמן על מנת לדאוג כי יבצעו עבורכם הקמת מצבות. עד 30 יום מיום הפטירה הינכם אמורים לקיים אזכרה שבה מבצעים גילוי של המצבה. המשמעות היא שבתוך 30 יום המצבה צריכה להיות מוכנה, וחובה עליכם לבחון את הנושא הזה. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם משלמים על מצבה, אך לא מקבלים את מבוקשכם. לוחות הזמנים צריכים להיות מוגדרים מראש גם עבורכם וגם עבור קבלן המצבות. אחרי שהכול יהיה ברור, תוכלו לצאת לדרך על מנת להשיג את מבוקשכם. כי בסופו של יום זה בידיים שלכם לדאוג לכך שהמצבה תהיה מוכנה בדיוק בזמן. תוכלו להתייעץ עם רב או כל איש דת אחר על מנת שתהיו סגורים על הזמנים.

איך בוחרים מצבות?
בחירת מצבה היא בחירה לא פשוטה שתצטרכו לבצע אותה בעצמכם. כמו שבוודאי יצא לכם להבין, הבחירה עצמה היא לא בחירה כל כך קלה. יש היצע רחב מאוד של מצבות, ולכל אחת מהן יהיה את הייחודיות שלה. המטרה היא שהמצבה שתבחרו תהיה כזאת שמתאימה לאופי ולאישיות של הנפטר. היא בעצם אמורה להיות הפרמטר שממחיש את אופיו ואת אישיותו של האדם. לאחר מכן יהיה לכם קל להתקדם אל עבר הבחירה הנכונה. אם אינכם יודעים מה לבחור, תמיד תוכלו להסתכל על מצבות אחרות. יש לא מעט סוגי מצבות, ובחינת האפשרויות יכולה להקל עליכם מאוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה